DZIAŁANIA

Działania realizowane w ramach programu "Bliżej przyrody"

Poznaliśmy Słowiński Park Narodowy

W dniach 1-3 czerwca bieżącego roku, uczniowie Gimnazjum w Daszynie wraz z 4 nauczycielami wybrali się na wycieczkę nad morze. Zbiórka odbyła się o godzinie 6:00 rano, po sprawdzeniu obecności wyruszyliśmy w długą podróż. W autokarze panowała bardzo przyjemna atmosfera, każdy chciał jak najprędzej dotrzeć na miejsce i zobaczyć morze. Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy było Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni, było tam wiele ciekawych modeli oraz eksponatów. Po zakończeniu zwiedzania obiektu mieliśmy czas wolny, podczas którego każdy mógł kupić coś dla siebie. Po zbiórce udaliśmy się zwiedzać Akwarium Gdyńskie gdzie mogliśmy wiele się dowiedzieć o zwierzętach oraz niektóre z nich zobaczyć. Następnie wyruszyliśmy zwiedzać okręt O.R.P Błyskawica, mieliśmy okazję zobaczyć wnętrze tego słynnego statku. Na tym zakończyliśmy nasze zwiedzanie w Gdyni i ruszyliśmy w dalszą drogę do naszego pensjonatu, który położony był w miejscowości Żarnowska. Gdy dotarliśmy na miejsce, każdy jak najszybciej chciał obejrzeć swój pokój. Po rozpakowaniu bagaży zeszliśmy na obiadokolację. Po zjedzeniu była chwila na odpoczynek i rozpakowanie rzeczy. Wieczorem podzieliliśmy się na dwie grupy, jedna z nich oglądała mecz, a druga poszła na spacer nad jezioro. O 23 była cisza nocna, podczas której wszyscy musieli być w swoich pokojach i szykować się do spania.
Następnego dnia wybraliśmy się do Słowińskiego Parku Narodowego, zwiedziliśmy Muzeum w Smołdzinie, latarnię morską w Czołpinie,  spacerowaliśmy brzegiem plaży i weszliśmy na Wydmę Czołpińską.  Po zakończeniu zwiedzania pojechaliśmy do Łeby, gdzie każdy miał chwilę dla siebie, aby kupić pamiątki. Po spacerze wróciliśmy do ośrodka, a po obiadokolacji poszliśmy nad jezioro Łebsko, aby zobaczyć zachód słońca i pomoczyć nogi. Gdy wróciliśmy na teren pensjonatu, dołączyliśmy do drugiej grupy, która miała ognisko. Było bardzo fajnie, towarzyszył nam również akompaniament gitary.  Na koniec mieliśmy jeszcze dyskotekę pożegnalną, po której każdy poszedł do swojego pokoju pakować się i szykować do snu.
Ostatniego dnia, tuż po zjedzeniu śniadania, wyruszyliśmy w drogę powrotną. Pierwszym obiektem który odwiedziliśmy było Muzeum Ceramiki w Chmielnie, w którym sami mieliśmy okazję spróbować zrobić własne naczynie. Następnie pojechaliśmy do Szymbarka, gdzie zobaczyliśmy najdłuższą deską na świecie, replikę Bunkra Gryfa Pomorskiego, dom do góry nogami, rosyjskie łagry, dom Sybiraka i pomnik misia Wojtka. Po zakończeniu zwiedzania ruszyliśmy już prosto do domu, zatrzymaliśmy się jeszcze tylko, aby każdy mógł coś zjeść. W autokarze został również zorganizowany konkurs wiedzy w którym pierwsze miejsce zajęła Klaudia Czyż, drugie Aleksandra Kłosińska, trzecie Sandra Kornacka, a czwarte Bartek Rzepnikowski. Nikomu nie chciało się za bardzo wracać, ponieważ było bardzo fajnie. Wieczorem dotarliśmy do Gimnazjum gdzie większość rodziców czekała aby odebrać swe dzieci.
Na  wycieczce było bardzo fajnie, dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy i zwiedziliśmy fajne miejsca.  Jeżeli za rok znów odbędzie się podobna wycieczka to na pewno wezmę w niej udział! Było super.